כולנו שמענו פה ושם על קידום ברשת. אך לא כולנו מבינים את משמעות הנושא. לאחרוהנ אנו נתקלים בהמון פניות להסברים בנושא שכן קמו להן בשנים האחרונות חברות אינטרנט כאלה ואחרות כמו פטריות אחרי הגשם שמציעות שירותי קידום אתרים וקידום עמודים ולמעשה לא כולנו מבינים את הנושא. ברור היום לכל בעל אתר שהוא צריך לקמו בדרך ממומנת שיכולה לבוא בשתי צורות :
האחת היא לקדם את האתר בצורת לינק ממומן – הכוונה היא למעשה לשלם ע"פ תקציב שנבחר על מנת שכאשר ניכנס למנוע חיפוש כמו גוגל נראה את האתר עם הלינק הממומן בצד החיפוש. אופציה שניה היא קידום אתרים ע"י שתילת מאמרים בנושא האתר אשר נשתלים במיומנות ע"י אנשי מחשבים ולידם קישור לאתר שלך. ככל שיהיו יותר קישורים עם תוכן איכותי האתר יקודם בצורה טובה יותר ולאט לאט יעלה במיקום החיפוש בגוגל. האופציה השלישית תקפה למעשה רק למי שיש עמוד אוהדים בפייסבוק. ברגע שבחרנו לפתוח עמוד ואנו מתפעלים אותו בצורה מעניינת ונכונה העמוד שלנו יקודם גם ברשת הפייסבוק וגם בגוגל. יש הרבה בעלי אתרים שכשאר תחפשו אותם בגוגל, עמוד הפייסבוק שלהם יקפוץ לפני האתר שלהם. הסיבה היא שהעמוד מתופעל ביותר יעילות או לחלופין יותר תקציב בפייסבוק מאשר האתר אינטרנט.
גם בקידום הממומן בפייסבוק כיום ישנן שתי אופציות – הראשונה היא קמפיין ממומן לעמוד הפייסבוק שיצרנו והשנייה הינה אופציה שנבנתה לא מזמן והיא פוסטים ממומנים. הכוונה שאנו יכולים להעלות פוסט של סטטוס או תמונה ולקדם רק אותו באופן ספציפי מבלי לקדם את העמוד כולו.
היתרון של קידום ממומן ברשת החברתית הינו האפשרויות של סינון האוכלוסייה בצורה מאוד מדויקת כך שתתאים בדיוק לקהל שאותו אנו רוצים לעניין במוצר או במידע שאנו חולקים בעמוד. אם לדוגמא אני בעל חנות נעליי נשים קטנה בתל אביב אין סיבה שאעלה קמפיין לתושבי הגליל העליון שכן מה הסיכויים שהם יגיעו לחנות שלי? לכן פייסבוק מציעה פילוח אוכלוסייה – אתם יכולים לבחור מה האזור מגורים שיראה את הפרסומת שיצרתם, את המין של האדם, את רמת ההשכלה שלו ואפילו את תחומי העניין שהוא העלה לפרופיל האישי שלו. כך שאם אעלה קמפיין לחנות נעליים מהדוגמא הקודמת אוכל לבחור שרק נשים שגרות בתל אביב והתעניינו באופנה יוכלו לראות את הפרסומת שלי ואגדיל את הסיכויים למצוא לקוחות חדשים דרך הקמפיין שלי.
מקווים שעזרנו לכם לשפוך קצת אור על נושא הקידום הממומן בפייסבוק ומאחלים לכולם בהצלחה